BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 5 Februari 2012

surat terakhir dari pemilik rusukmu


Assalamualaikum pelengkap rusukku..aku pemilik rusukmu ingin mencoret sedikit tinta sebelum aku berangkat pergi ke rumah Allah yang memungkinkan aku tidak bisa berhubung denganmu kelak...apa khabar imanmu hari? Apakah kamu sudah melaksanakan tugas wajibmu sebagai hamba? Alhamdulillah aku masih berpeluang untuk menitip tinta buat kamu sebelum aku berangkat....seperti kamu tahu aku masih tidak tahu siapa kamu,di mana kamu saat ini,apakah yang kamu lakukan waktu ini..sungguh aku tidak tahu..hanya Allah yang maha mengetahui segala-galanya...di sini aku ingin berpesan kepadamu pertama sekali jaga hubungan kamu dengan Allah insyaaalah Allah menjagamu dengan hubungan manusia...kedua jadilah pemimpin dalam kalangan kamu dan peganglah amanah yang diberi sebaik mungkin keran kelak kamu akan disoal di padang mahsyar...ketiga hendaklah kamu mengamalkan sunnah Rasulullah sebaik mungkin biarpun tidak sepenuhnya sekurang-kurangnya kamu masih kesempatan untuk mengamalkannya....sayangku tidak guna kita mengungkap seribu janji nista seandainya ia akan mengheret kita ke lembah yang hina...aku tidak mahu semua itu sayangku...aku inginkan hubungan yang kita bina mendapat redha di sisinya...cinta yang dibina atas landasan yang betul....biar tidak pernah bertemu mata..tidak pernah bersua bersama...tidak mengungkap janji azimat yang nista..tidak juga bermadah cinta kerana itu bukanlah utama dalam membina mahligai bahagia..cukuplah kata kata yang membawa kita mengingati Allah...cukuplah nasihat serta teguran yang membuatkan kita lebih mendekati Yang Maha Esa...cukuplah diriku tahu dirimu punya iman dan agama..

0 comments: